KÜÇÜK PRENS

İlk kitap hakkında yapacağımız sohbete en azıdan hepimizin ismen bildiği bir kahraman ile başlamak istedim. Küçük Prens kitabı Fransız yazar ve pilot Antoine de Saint-Exupéry tarafından 1943'te yayımlandı. Günümüzde 210 ayrı dil ve lehçeye çevrildi. Ayrıca Sumru Ağıryürüyen, Fatih Erdoğan, Selim İleri, Azra Erhat, Nihal Yeğinobalı, Tomris Uyar ve Cemal Süreya gibi ünlü sanatçılar eseri Türkçe'ye çevirenler arasındadır.
1943'te yayımlanan bir kitabın hala günümüzde çeşitli sanat dallarına ilham vermesi çok büyük bir başarı örneği olsa gerek. Peki bu başarının sırrı neydi? Hadi hep birlikte bu soruya cevap arayalım.


Bu tür eserlere maalesef çok fazla rastlayamıyoruz. Her yaş grubundan insanların, farklı anlamlar çıkartabileceği bir kitap olan Küçük Prens, hayata bakış açınızı değiştirebilir. İlk olarak on yaşımdayken okuduğumu anımsıyorum. Geçtiğimiz günlerde yeniden kitabımın sayfalarını karıştırırken yüzümdeki gülümsemenin yinelendiğini hissettim. Bundan on yıl sonra daha farklı anlamlar çıkartarak bu esere gülümseyeceğime eminim...


Bir zamanlar Küçük Prens'in resmi Fransa'da, 50 franklık banknotların üzerine basılmıştı. Banknotların üzerine gözle görülemeyecek küçüklükte yazılmış alıntılar işlenmişti. Bu bilgi ile Fransa'nın sanata duyduğu saygıya hayran kalmamak mümkün değil.


Ayrıca Küçük Prens 12 kez sinemaya uyarlandı. Son olarak 2015 yılında Mark Osborne yönetmenliğinde olan filmini izleme fırsatı buldum. Hayata bakış açısı hepimize ders niteliğinde olan bu kahramanı izlemek her zaman keyifli olacak...

Hep beraber kitaptan alıntılara göz atalım:

"Kelebeklerle tanışmak istiyorsam, bir iki tırtıla katlanmayı öğrenmek zorundayım."

"Sahibi olmayan bir elmas bulursan, o elmas senindir. Sahibi olmayan bir ada bulursan, o ada senindir. Bir buluş yaparsan patentini alırsın, buluş senin olur. Madem ki yıldızlara sahip olmak benden önce kimsenin aklına gelmedi, yıldızlar benimdir."

"Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan daha güçtür. Kendini yargılamayı başarabilirsen gerçek bir bilgesin demektir."

Bonus Olarak:
Umarım sende burada bir şapka değil, fil yutmuş bir boa yılanı görüyorsundur. :)


Kerem Esena

Celal Bayar Üniveristesi'nde okuyorum. Ayrıntılar için İletişim kısmını ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca içerikleri paylaşarak destek olabilirsiniz.

18 yorum:

  1. Küçük prens bana içimizdeki çocuğu anımsatıyor daha çok. Ne kadar olgunlaşsak da o hiç büyümüyor. Çünkü o gerçek Öz benliğimiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel özetlediniz...

      Sil
  2. Çok naif, masalsı ve herkese hitap edebilecek bir kitap Küçük Prens. Ben de her okuyuşumda aynı keyfi alıyorum kitabı okurken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kitabın her okuyuşta aynı keyfi vermesi bence varılması en zor noktadır. Bu kitapta o var. Bundan eminim ki 10 yıl sonra yine aynı keyfi alacağız.

      Sil
  3. Bu kitabı bilmeme rağmen hiç elime alıp okumadım. Bilmiyorum neden fakat biraz korkuyorum da okumaya. Fakat alıp okumaya çalışacağım. Çok güzel bir yorumlama olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen insan yaşadığı dünyanın her türlü zorluğunu köşeye bırakıp başka bir dünyada kaybolmak istiyor. İçindeki çocuğu alıp uzun bir yolculuk yapmak istiyorsan, bu dünyaya seni de bekleriz.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Bende öğrendiğim zaman çok şaşırmıştım. Çok güzel bir ayrıntı olmuş..

      Sil
  5. Bankonotlar çok hoş. Gül'ün de yazarın terkettiği karısı olduğunu okumuştum bir yerlerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banknot detayı gerçekten muazzam. Gül'ün terk ettiği karısını simgelemesini ilk kez duydum.. Araştırma yapacağım :)

      Sil
  6. Küçük Prense bayılıyorum ben.Gerçekten küçük büyük herkesin anlam çıkarabileceği inanılmaz bir eser.
    Bankonotlara bayıldım.Alıntılar da çok güzel.
    Takibe aldım sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yorumladınız. Teşekkür ederim..

      Sil
  7. "Hayallerinize inanın, yaşayın." görüşü, unuttuklarımızı hatırlatıyor.

    YanıtlaSil
  8. bu güzelim kitabın devamı da yazıldııııı o da çok güzeeeel yaaa :) küçük prensin dönüşüüüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet devamı niteliğinde bir kitap ama okumadım. Merak ediyorum.. En yakın zamanda okuyacağım :)

      Sil