LEONARDO DA VİNCİ VE MONA LİSA

Dünyanın en önemli sanatçıları hakkında ne kadar bilgiliyiz? Bugün gelmiş geçmiş en büyük dahiler ve sanatçılar arasında gösterilen Leonardo Da Vinci hakkında konuşacağız. Özel yaşamı ve ölümü konusunda çeşitli teoriler bulunan Da Vinci'nin hayatını ve eserlerini kısaca inceleyelim:


Leonardo Da Vinci 15 Nisan 1452 tarihinde Floransa'da(Günümüzde İtalya) doğdu. Rönesans döneminde yaşamış olan Da Vinci zamanının filozofu, astronomu, mimarı, mühendisi, mucidi, matematikçisi, anatomisti, müzisyeni, heykeltıraşı, botanisti, jeoloğu, kartografı, yazarı ve ressamıdır. En tanınmış yapıtları Mona Lisa ve Son Akşam Yemeği'dir.(The Last Supper) 2 Mayıs 1519 tarihinde Indre-et-Loire'de(Günümüzde Fransa) hayatını kaybetti.

Mona Lisa Tablosundan Temsili Bir Fotoğraf

Yüzyıllardır bilim adamları ve sanatçılar tarafından analiz edilmeye çalışılan Mona Lisa hakkında son olarak şöyle bir rapor hazırlandı. Yazılımda kullanılan bir algoritma (sistematik hesaplama) ile sanatın sırrı, bilim yardımıyla anlaşılmış oldu. Yazılım, dudak kıvrımı, göz kenarındaki kırışıklıklar gibi ana yüz hatlarını temel 6 duyguyla harmanlayarak sonuç üretiyor. Sonuçlar ise şu şekilde: 
Mutluluk: % 83 Küçümseme: % 9 Korku: % 6 Öfke: % 2 Nötr: % 1
Bu sanat eseri günümüzde hala araştırılmaya devam ediliyor. Bazı araştırmacılara göre çözülememiş çok fazla sırrı bulunuyor. Merak edenler için izlediğim mükemmel bir belgeseli sizinle paylaşacağım: Antik Çağın Gizemleri - Mona Lisa Sırrı
Çalınması & Saldırıya Uğraması: 1911'de İtalyan bir hırsız tarafından çalınan tablo, iki sene sonra Floransa'da ortaya çıktı. İtalya'da bazı sergilerde yer aldıktan sonra, Fransa'ya iade edildi. 1956 senesinde üzerine asit dökülerek saldırıya uğrayan tablonun restorasyonu seneler sürdü. Restorasyon sırasında tablonun büyük bir bölümü yeniden boyandı.

Son Akşam Yemeği Tablosundan Temsili Bir Fotoğraf

Leonarda Da Vinci'nin Diğer Alanlardaki Araştırmalarını İnceleyelim:

1452-1519 yılları arasında yaptığı çalışmaların küçük bir bölümü:

Helikopter Tasarımı

Kafatası Tasarımı

Uçan Makine Tasarımı

Bonus Olarak:
1) Günümüzün önemli ressamlarından Taner Ceylan'a Twitter üzerinden ulaştım. Mona Lisa hakkında düşüncelerini sordum.
Kendisi bir gizeme sahip olduğunu düşünmeyenler arasında. Ayrıca benimle bir yazı dizisini paylaştı. Gitmek İçin: Taner Ceylan'ın Yorumuyla Mona Lisa





2) Dünyaca ünlü Assassin's Creed oyunu hikayesinin bir bölümünde Leonardo Da Vinci'ye yer vermişti. Oyun bizlere o dönemdeki Da Vinci'nin çeşitli icatlarını kullanma fırsatı sundu.
Ezio Auditore ve Leonardo Da Vinci

Kerem Esena

Celal Bayar Üniveristesi'nde okuyorum. Ayrıntılar için İletişim kısmını ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca içerikleri paylaşarak destek olabilirsiniz.

23 yorum:

  1. Bu tarz bilgilendirici yazıları çok seviyorum. Yeni şeyler öğrenmek çok hoşuma gidiyor. Öğreneceğim çoooook şey var. Çalındığını bilmiyordum ben mesela

    YanıtlaSil
  2. Öğreneceğimiz gerçekten çok fazla şey var. "Öğrendikçe bilmediğim şeyler çoğalıyor" sözünü çok seviyorum ve benimsiyorum. Ayrıca, bu tarz önemli kişiler hakkında araştırma yapmayı çok seviyorum. Yazım size bir şeyler katabildiyse ne mutlu bana...

    YanıtlaSil
  3. Hayatı da, dahiliği de, eserleri de hakkında yazılacak, her yıl yeni bir sürpriz yaparak bilinmedik bir şey sunacak bir sanatçı.

    Yanlış hatırlamıyorsam Boğaz için de bir köprü projesi mi vardı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet İstanbul'dan Galata'ya uzanan bir köprü projesi olduğunu biliyorum. Proje hayata geçmemişti.

      Sil
  4. Kerem Esena Fikir ve Sanattttttttt .. Adamsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol kardeşim sende adamsın :D

      Sil
  5. Merhabalar,
    Öncelikle bloğunuz hayırlı olsun. Farklı bir konusu var. Araştırıp paylaşmanız çok hoş. Siz araştırın yazın biz de gelip okuyalım. Yolunuz düşerse bende beklerim belki ilginiz çeker ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu güzel düşünceleriniz için. Araştırıp yazmaya devam edebildiğim kadar edeceğim. Hemen uğruyorum sizin blogunuza :)

      Sil
  6. Yanılmıyorsam Üniversite yıllarımda Da Vinci hakkında kısa bir hikaye anlatmışlardı bize. Ne kadarı doğrudur bilmiyorum elbet. Hikaye şöyle;
    Bir gün bir müşteri Da Vinci`nin atölyesine gelir ve bir kuş resmi istediğini söyler. Detaylarını verir nasıl bir şey istediğinin.
    Da Vinci`de ´´ Tamam bir hafta sonra gelin ve alın`` der.
    Müşteri bir hafta sonra gelir ve resmini sorar. Da Vinci masanın üzerine bir kağıt koyar ve pat diye kuş resmini çizer.
    Müşteri şaşırmış ve kızmıştır. ´´Neden beni bir dakikalık çizim için bir hafta beklettiniz`` der.
    Da Vinci yerinden kalkar ve arkasında ki dolaba gidip kapağını açar. Dolabın içinden bir sürü kuş resmi taslakları düşmeye başlar.
    Da Vinci müşteriye bakarak´´Ben bir dakikalık çizim için bir hafta çalıştım`` der.
    Büyük ihtimal Tasarım hocamız bizi motive etmek için anlattı bunu ama çok hoşuma gitmişti. Ayrıca Lisede Sanat Tarihi dersinde vize ödevi olarak Da Vinci`nin hayatını ele almıştım ama senin yazdıklarının bir kısmını bilmiyordum ^.^
    Gene uzattım değil mi? Paylaşımın için Teşekkürler Kerem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu anıyı ilk kez duydum. Doğruluk payı nedir bilmiyorum ama gerçekse hayranlığım bir kat daha artar. Hiçte uzatmıyorsun.. Yorumlarını okumak benim için büyük keyif. :)

      Sil
  7. Leonardonun ruh dışı ve duyular arası çıkış yaptığını düşünüyorum aynı şekilde ünlü bestecilerinin de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlaşılması çok zor bir insan. Rönesans döneminde yaşamış ve bir çok teknolojik gelişmede imzası olan bir adamın günümüzde hala gizemini koruması çok büyük bir başarı örneği. Hakkında bir belgeselde öyle konulara değiniyorlar ki bu nasıl bir perspektif diyorsunuz. Hakkında her türlü üst düzey yakıştırmaya şaşırmayacağım bir dahi.

      Sil
  8. leo en sevdiğim sanatçı yaa. geçen hafta yazdığım "dedem ve mona liza" adlı yazımı oku bak zamanın olursa. aramıza da hoşgeldiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum.. Çok beğendim ve tabii ki hoşbuldum :)

      Sil
    2. benim blogdan istediğin herkese gidebilirsin. ayrıca, istersen face de de blog gruplarımız var. yazılarının linklerini koyabilirsin. bak face hesabım blogumda yanda duruyo :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim, inceledim ve gruplara katıldım :)

      Sil
  9. Yanlış hatırlamıyorsam Da Vinci birçok ceset incelemiş resimleri yapabilmek için.Büyük adam vesselam.Güzel yazı olmuş,elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Da Vinci'nin araştırmalarına artık yetişemiyorum :) Teşekkür ederim güzel yorumun için...

      Sil
  10. Altın oran, resim,fotoğraf ve estetikle en çok kullanılan formülü. Keyifli yazıyorsun. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Sizi keşfettiğime sevindim. Merakla okudum yazıyı.Da Vinci benim de hep ilgimi çekmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için.. Hoşgeldiniz

      Sil