Bugün, son zamanlarda okuduğum blog yazılarında ve internet sitelerinde şiddetle önerilen "Fi" isimli diziyi inceleyelim istedim. Fi, gerek başrolleriyle gerek konusuyla seyircinin kalbine taht kurmuş durumda. Gelin hep beraber ayrıntılara göz atalım:


Günümüzdeki Türk dizilerinden bir çoğumuz yakınıyoruz. Sürenin uzun olması, senaryonun kalitesizliği ve oyuncu seçimi gibi hatalar çok sık karşımıza çıkıyor. Fi'ye başlamadan önce bir takım ön yargılarım vardı. Kalitesinin diğer yapımlara göre üst düzey olduğunu artık rahatlıkla söyleyebilirim. Sürenin çok uzun tutulması ve dizinin kendini tekrarlaması gibi sorunların yaşanmaması seyircinin ilgisini çekiyor. Bu konuda Fi gayet başarılı bir iş olmuş. 


Oyuncuların başarısı, dizinin bugün ilgi odağı haline gelmesinde çok büyük bir etkiye sahip. Ozan Güven'in sürekli duygu değişimleri yaşayan bir adam olan Can Manay karakterine bu kadar başarılı bürünmesi takdire şayan. Aynı şekilde Mehmet Günsür ve Serenay Sarıkaya'nın dizideki sanatçı kimlikleri kendilerine çok yakışmış durumda. Ayrıca ben Fi yapımındaki oyuncuların gerçek hayatları ile rolleri arasında ufak benzerlikler olduğunu düşünüyorum. Berrak Tüzünataç'ın kendi hayatında zor pes eden, hırslı bir kadın olduğunu düşünmem gibi.


Fi, sonraki bölümlerde aynı heyecan ve başarıyı koruyabilirse gelişmekte olan "internet dizisi" sektörüne farklı bir hava katmaya devam edecektir. 19.05.2017 tarihi itibariyle sekiz ve dokuzuncu bölümleri Puhutv'de yayımlandı. Gitmek İçin: Puhutv-Fi


Fi dizisi, Azra Kohen'in üçleme kitabı Fi, Çi, Pi serisinden ilki. Fi ismini Altın Oran'dan alıyor.

Yönetmen: Mert Baykal
Oyuncular: Ozan Güven, Serenay Sarıkaya, Mehmet Günsür, Berrak Tüzünataç, Büşra Develi, Tülay Günal, Osman Sonant
İMDB: 8.6/10
Sinemalar: 9.1/10

Kerem Esena

Celal Bayar Üniveristesi'nde okuyorum. Ayrıntılar için İletişim kısmını ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca içerikleri paylaşarak destek olabilirsiniz.

24 yorum:

  1. Ben bu diziden çok bahsedildiği için ilk bölümü izlemiştim. Daha Mutlu Yaşam'ın bir yayınında önerisiyle başladım hatta. Neyse Ozan Güven mükemmel oynuyor diye düşündüm. Konu da bana göre çok ilgi çekiciydi. İkinci bölümü izlemem için yeterli bir motivasyonum vardı. İkinci bölümü izledikten sonra bilemiyorum diğer bölümlerde de aynı durum geçerli mi Berrak Tüzünataç'ı, öğrencisi Bilg'yi başarılı bulmadım. Dizinin bana göre kurgusal zekası biraz düşmüştü ve diziyi orada bıraktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk üç diğer bölümlere göre daha başarılı. Bunun nedeni diziye etkili bir giriş yapılması ve insanların meraklandırılması olduğunu düşünüyorum. Amerikan yapımı dizilere göre değil de, ülkemize göre değerlendirmeye çalıştım. Genel dizi sektörümüze göre başarılı bulduğum bir yapım oldu :)

      Sil
  2. Hala heyecanla izliyorum umarim bozmazlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anki ilerleyiş sıkmıyor, umarım öyle devam eder :)

      Sil
  3. Güzel yorumlamışsınız.Ben de dizinin kaliteli bir yapım olduğunu düşünüyorum.Umarım bozmazlar :)

    YanıtlaSil
  4. Benimde sınavlarım bitsin yazın izlemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitsin artık sınavlar. Bende mağdurum :)

      Sil
  5. Kitaplarını okumaya fırsatım olmamıştı çünkü hep listemin başında farklı kitaplar vardı ama sınavlarım bitince bu diziye mutlaka başlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplarını merak etmeye başladım. Dizinin ilerleyişi ilgi çekici. Eğer bozmazsa sende kesinlikle izle :)

      Sil
  6. Epeydir dizi izlemez oldum.Ama bu diziye bir göz atmak istedim şimdi.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. herkes seviyomuş evet ya ben de belki yazın izlerim toptan :)

    YanıtlaSil
  8. Benim de takip ettiğim bir dizi ama şu yayın taktiklerini biri el atsa.
    Pazarlama stratejilerini doğru bulmuyorum. Görsel yayınlarda arayı bu kadar soğutmak izleyicide merak uyandırmaz tersine konudan uzaklaştırır.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve artık takipteyim :)
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
  10. Hiçbir Türk dizisini izlemiyorum. Söylediğiniz gibi kalite yerlerde çünkü. Buna bir bakayım. Merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnceleyin bu sefer biraz farklı gibi

      Sil
  11. Uzun zaman sonra izlediğim tek Türk dizisi. :) Seriyi de okuduğum için belki kaçırmadan takip ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son sezon finali yaptı. Biraz erken gibi oldu ama benimde çok hoşuma gitti. Diğer sezonda neler olacak bakalım.. Beklemedeyiz :)

      Sil