MUMYA 2017 - DARK UNIVERSE

Hepimiz ilk filmi 1999 yılında vizyona giren Mumya üçlemesi ile bir yerlerde karşılaşmışızdır. Gerek televizyonlarda gerek internet sitelerinin macera filmleri kategorilerinin üst kısımlarında önümüze sayısız kere çıktı. Benimde heyecanla izlediğim bu mitolojik serinin ismini taşıyan bir film geçtiğimiz günlerde vizyona girdi. Başrolünde Tom Cruise'un olduğunu görünce eminim bu seriyi seven & sevmeyen herkes bir beklenti içine girdi. Gelin daha detaylı inceleyelim:


Ben filmi 3D olarak seyretme fırsatı buldum. İMAX 3D seçimine kesinlikle gerek olmadığını düşünüyorum. Tercihen 2D bile seyredilebilir. İlk filmi 1999 yılında çekilen Mumya üçlemesi ile arasında sonu da dahil olmak üzere bir çok farklar barındırıyor. Mumya filmleri başlangıçta hikaye tanıtımı, lanetin yıllar sonra açığa çıkması ve bağlayıcı bir son şeklinde işlenirdi. Daha önceden bu üçlemeyi seyretmediyseniz filmi rahatlıkla anlayabilirsiniz ama işleniş hakkında fikir sahibi olmayan bir izleyici konumunda olacağınız için ilk evreler sıkıcı gelebilir. Ayrıca filmin en büyük eksilerinden biri de olayların tamamen Mısır'da geçmemesiydi. Onun için de bir bağlama noktası düşünülmüş. 


Filme gelen eleştirilere göz atacak olursak kötü yorum yağmuruna tutulduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Eski serinin başarısız bir kopyası olduğu yorumları da gözümden kaçmadı. Ayrıca gitmeden önce bu denli kötü yorum yapılması beni gitmek-gitmemek arasında baya bir düşündürdü. İzlenmeyecek kadar berbat bir yapım olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. Benim için zaman kaybı değildi. Film sonunda devamının geleceğinin sinyallerini verdi. Universal şirketi büyük bir hamle yaparak Dark Universe isimli bir evren kurma peşinde olduğunu açıkladı. Bu konuya yaratık filmlerinin Avangers'ı dersek yanılmış olmayız. Kıyaslama yaparken bunu da göz ardı etmemek gerek. Dark Universe nedir ondan da kısaca bahsedelim.


Universal şirketi, sinema tarihinin en akılda kalmış eski karakterlerinin yeniden çevrimlerini izleyicilerle buluşturmayı hedefliyor. Çok kaliteli bir ekip kuran Universal şirketi, seriye giriş filmi olan Mumya filmi ile çok fazla eleştiri yağmuruna tutulsa da Dark Universe ile başarılı işlere imza atacak gibi duruyor.
Dark Universe'ün gelecek filmleri & başrolleri:
Tom Cruise: The Mummy
Javier Bardem: Bride of Frankenstein
Johnny Depp: The Invisible Man


Ayrıca serinin bir sonraki filminin Frankenstein'ın Gelini (Bride of Frankenstein) olacağı ve 2019 Şubat ayında gösterime gireceği duyuruldu. Filmi Bill Condon'ın yöneteceği de verilen bilgiler arasında yer alıyor.


Kerem Esena

Celal Bayar Üniveristesi'nde okuyorum. Ayrıntılar için İletişim kısmını ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca içerikleri paylaşarak destek olabilirsiniz.

13 yorum:

  1. Mummy serisini pek sevmesem de sadece Bay Cruise için izleyebilirim.
    Ama genel olarak ben de pek olumlu yorum okumadım film hakkında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yorumlar kötü.. Dark Universe kuruldu. İlk filmini bende izleyici olarak daha genel bekliyordum. Öyle de oldu aslında. Bunları göz ardı etmemek gerekiyor. :)

      Sil
  2. Mumya serisi arşivimde olan bir seridir fakat burada ki Mumya ile bağlantılı olduğunu düşünmüyorum. Kötü yorumlara maruz kalsa da izlemek istediğim filmlerden bir bu film. Bilgilendirme için teşekkürler ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriden bağımsız benzer bir yapım diye özetleyebilirim. Ayrıca rica ederim :)

      Sil
  3. tom cruise yine de izlerim yaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Hemen göz atıyorum ^^
    Bu arada sizi mimledim.Göz atarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Hemen bakıyorum :)

      Sil
  5. son yazıma bi baksana amaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Tom için izlerim:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1962 doğumlu olup bu aksiyon sahnelerinde oynayabilmek zor. Başarısı takdire şayan..

      Sil
  7. Merhaba! :) Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizide kendi bloguma beklerim,takip ederseniz mutlu olurum 💎 www.nurundelidolublogu.tk 💎

    YanıtlaSil